Vægttab med hypnose kan være det der skal til

Hvis du læser dette har du måske længe haft ønsket om at tabe dig. Måske har du forsøgt med diverse kure og tiltag, uden den store succes. Måske har du tabt dig, men har taget på igen, måske mere en du oprindeligt tabte dig? Måske er du bare rigtig ked af din vægt og din størrelse. Måske mærker du nu, at din bevægelsesfrihed er indskrænket, at du får symptomer i krop og sind? At din sundhed, dit helbred og din krop er påvirket af overvægten?

– Du kan have lige præcis din personlige grund til, at du læser dette lige nu. – Måske er vægttab med hypnose lige præcis det du har brug for?

Her på siden kan du læse om, hvilke årsager og mulige grunde der kan være til din overvægt. Du kan læse om, hvilke konsekvenser overvægt har på dig og din krop. Du kan beregne dit BMI og læse om nogle råd til, hvordan du allerede nu kan begynde at gøre noget ved din vægt, sundhed og velbefindende. Endelig fortæller jeg dig om, hvordan jeg vil hjælpe dig med vægttab med hypnose og psykoterapi, for at ændre det der er årsagen til din overvægt. Og allersidst, hvad der er muligt for dig at opnå af vægttab med hypnose, i forhold til sundhed, livsglæde og livskvalitet.

Mulige grunde til din overvægt

Fysisk

  • Genetisk disponering til overvægt
  • Overvægt etableret under opvækst
  • Lavt stofskifte
  • Tarmflora
  • Hormonforstyrrelser
  • Anden fysisk begrænsing

Psykisk, vanemæssigt

  • Spiser på følelser, mad fungerer som belønning, trøst og erstatning
  • Stress, manglende tid og fokus
  • Uhensigtsmæssige madvaner
  • Stort indtag af fastfood, præfabrikeret mad o.l.
  • Manglende motion og stillesiddende arbejde

Der kan være endnu flere årsager til din overvægt.

Mulige konsekvenser af overvægt

Tænker du; “Ja, ja, det ved jeg alt om og det har ikke hjulpet mig”. Så kan du springe nedenstående over og hoppe ned til “Redskaber og råd”, som måske kan støtte dig og måske være din opstart på nye vaner. Har du også “været der”, og selv prøvet.  at opnå et vægttab og en sundere livsstil, så kan du hoppe helt ned til, hvordan jeg kan hjælpe dig med hypnose og psykoterapi.

Fysisk, øget risiko for:
  • Diabetes
  • Galdesten og galdevejssygdom
  • Forhøjet blodtryk
  • Hjerte-karsygdomme
  • Åreforkalkning
  • Blodpropper og slagtilfælde
  • Mavesår
  • Nedsat fertilitet
  • Gigt, særligt i knæ
  • Urinsyregigt
  • Lunge- og åndedrætsproblemer.
  • For tidlig fødsel
  • Lav fødselsvægt hos barn
  • Hormonforstyrrelser
  • Diskusprolaps og rygsmerter.
Psykisk, øget risiko for:
Beregn dit BMI:

BMI betyder body mass index/kropsmasseindeks og er betegnelsen for den måleenhed, som læger og sundhedskonsulenter bruger, til at klasificere din kropsvægt.

Du regner dit BMI ud ved at dividere kropsvægten i kg, med højden, i meter, i anden potens

Din knoglebygningen, muskelmasse og hvis du er mand, kan trække et BMI opad. Så tag dette i betragtning. Det kan måske dreje sig om et enkelt point(1,0).

Råd til opstart på vægttab

  • Skab gode vaner

    Prioriter dig selv og din krop, din sundhed og dit velvære. Det fortjener du. Flyt stille og roligt dine vaner og din adfærd i den rigtige retning, den retning der er rigtig for dig.

  • Mærk efter

    Når du får lyst eller trang til at indtage noget, så giv følelsen opmærksomhed og mærk efter om det er;

    • Er det en regulær fysisk sult? – Så er det selvfølgelig ok at indtage en rimelig portion mad.
    • Er det en vane, fordi du plejer at spise på dette tidspunkt, eller ved denne lejlighed? Måske har du ikke brug for noget og kan derfor evt. nøjes med at drikke lidt vand.
    • Er det fordi du keder dig, er ked af det, træt, stresset, eller fordi der er andre følelser til stede? Så hjælper det kun meget kort at indtage noget og det er bedre enten, at rumme følelsen, eller handle på den.
  • Vurdering og overvejelse om indtag

    Når du indtager mad eller drikkevarer, så overvej, fornem, sæt dig ind i; Tager dette energi, at omsætte, fordøje, udskille, eller giver det min krop, hjerne og system energi?

  • Hold fokus

    Når du indtager mad, eller andet, så vær fuldt fokuseret omkring det og observer, hvornår sultfølelsen er væk og du ikke behøver mere. Det er helt ok at levne.

  • Drik vand

    Drik nok vand. Sult kan forveksles med tørst og vand kan udskyde din sult. Drik 1½ til 2½ liter vand om dagen, alt efter vægt.

  • Bevæg dig hver dag

    Du behøver ikke gå i fitnesscenter eller lign. for, at gøre noget godt for dig selv og din krop. Du kan røre dig på mange andre måder. Gør det der er det sjoveste for dig. Det kan være hjemme, ude, alene, sammen med familie, børn, veninder, kolleger eller naboer. Varier, vær aktiv og bevæg dig fysisk på forskellig måde i løbet af ugen, så det ikke bliver trivielt, eller udelukkende en pligt. Du kan f.eks.; Gå raske ture, gå op og ned af trapper, dans til god musik, svøm, leg og spil ude, osv. Bevæg dig hver dag.

  • Find den rette støtte

    Hvis du mangler viden om kost og lign., så opsøg relevante fagpersoner, som kan guide dig og lægge en plan sammen med dig.
    Hvis du har den viden der skal til, men mangler motivation og målrettethed, så brug dine relationer, lav aftaler med andre, som evt. har samme ønsker som dig.

  • God energi

    Vær støttende, rosende og heppende i forhold til dig selv, i tankerne og det du gør.

Inden forløbet hos Jette/ViaVita, var jeg ked af, at jeg brugte mad som trøst/stress-afleder, med deraf følgende vægtøgning. Jeg kom med et åbent sind, og håbede at forløbet ville være med til at give mig nogle redskaber til at komme videre med mine problematikker.

Det var for mig en stor lettelse at føle mig mødt og forstået. Jeg følte mig straks tryg sammen med Jette. Jeg synes forløbet har været givende. Jeg følte mig helt tryg under hypnosen, både under- og efter.

Anette

Jette får de varmeste anbefalinger af mig. Jeg har aldrig prøvet hypnoterapi. Jeg var meget nysgerrig og spændt. Men med Jettes rolige og varme stemme, blev jeg hurtig tryg ved at være der.  Jeg var så træt af den her “Elevator vægt” der går op og ned…Alle rådene jeg fik bruger jeg hver dag. Efter hypnose “rejsen” gik jeg derfra med en skøn velvære i kroppen og er sikker på jeg er på rette vej.

Tak Jette.

Helle Hansen

Jeg har forsøgt at tabe mig i mange år. Men vægttabet har enten stået helt stille, eller er gået meget langsomt.

Men din teknik er virkelig god. For efter min hypnose hos dig for 1,5 måned siden har jeg været meget mere målrettet i mit vægttab end nogensinde. Det har virkelig ændret noget indeni mig og jeg har smidt 6 kg på de 6 uger. Idag er mit samlede vægttab oppe på 20 kg.

Hvorfor fik jeg ikke hypnose hos dig allerede for er par år siden? Jeg er så glad. Tak Jette!

Mette Aalykke

Klar til vægttab med hypnose?

Du er velkommen til at ringe til mig på
5191 8055,
hvis du vil høre mere.

Få varigt vægttab med hypnose

Er ovenstående råd og vejledning ikke tilstrækkeligt og har du allerede på flere måder, prøvet at tabe dig og skabe en sund livsstil, uden at lykkes?
Så er det måske NU, at du skal investerer lidt mere i dig selv, dit heldbred, sundhed og din fremtid. – For din egen skyld og måske også for dine pårørende og relationers skyld?

Du er, når du læser dette, sikkert motiveret til at ændre på din vægt og ved at det er usundt at være overvægtig. Når du med din fornuft ønsker et vægttab og en sundere livsstil og alleligevel ikke opnår det, er det oftest fordi din underbevidsthed modarbejder, da underbevidstheden er stærkere end bevidstheden/fornuften. Derfor  fortsætter du med de uhensigtsmæssige vaner, fordi en “del” af dig ikke ønsker, eller magter at ændre på det.
Det jeg i ViaVita hjælper dig med er at ændre din livsstil i den retning du ønsker dig og dermed opnå et vægttab. Jeg kan ikke give dig en kostplan, slankekur eller motionsplan.

Hypnose og psykoterapi i kombination er effektivt

Ved at arbejde med både din bevidsthed, vilje og din underbevidste del af sindet, som måske har sin helt egen grund til ikke, at ville ændre strategi, kan du  meget lettere opnå det du ønsker.

Psykoterapeutisk;

  • Kortlægning og omlægning af din livsstil ang. motion, spise- og madvaner

Hypnose/hypnoterapi;

  • Ændring/omstrukturering af overbevisninger, følelser og vaner
  • Kollaps/ændring af psykiske og/eller fysiske behov mad og for at ryge
  • Styrkelse og integration af nye gode overbevisninger, værdier, sunde vaner og lign

Vægttab er en proces som mange har brug for støtte og hjælpe til, da det griber ind i mange ting. Vores selvopfattelse, vores vaner, adfærd og overbevisninger, hele vores liv. Derfor er det ofte gavnligt, at få støtte og hjælp hos professionelle, familien og andre tætte relationer.

Jeg har selv, med hypnoterapi, ændret på de vaner, tanker og overbevisninger, som gjorde at jeg har vejet mere end jeg gør nu. Jeg har gået vejen selv og ved hvad det kan indebære.

Jeg er klar til også at hjælpe DIG, med at ændre dine vaner, derved opnå et vægttab, så du kan;

  • Være tilfreds og stolt af dig selv.
  • Føle dig tilpas og smart i dit tøj
  • Kan lide det du ser i spejlet
  • Mere selvværd og selvfølelse
  • Bevægelsesfrihed og nye muligheder
  • Bedre kondi og mere energi
  • Mere glæde og livskvalitet

– og meget mere, som måske er det der er vigtig for lige præcis dig

Typisk skal der 3-6 sessioner til.

hypnoterapeut
Logo FaDP
Dakobe
national guild of hypnotists