Jette Flejsborg

Jette Flejsborg - indehaver af ViaVita

Har du brug for hjælp til at slippe tankemylder,
bekymringer, grublerier?

Du er velkommen til at ringe på 5191 8055, hvis du vil høre mere.

Tankemylder stjæler fokus fra dit liv.

Er din hjerne, dit hoved som en summende bikube? Kører tankerne i ring, stopper de sjændent? Er du helt ør, måske stresset, udkørt og fanget i en dårlig cirkel af tankemylder og måske bekymringstanker?

Tankemylder kan være helt normalt, når der sker meget i din hverdag eller dit liv. Tankemylder kan komme og gå, men bliver det meget omfattende, eller varigt, så det fylder for meget og du aldrig har ro i hovedet, så påvirker det hele din tilværelse. Disse tanker og bekymringer påvirker din generelle  livskvalitet, tærer på din livglæde og din energi og overskud. – Og det påvirker helt sikkert også dine nærmeste og alle andre relationer og situationer.

Negative tanker og bekymring

Ved tankemylder er det hjernen, som arbejder hele tiden; Måske grubler du, bekymrer dig, overvejer, vender og drejer, reflekterer, ruminierer og hvad man nu kalder det, så du ofte ikke rigtig har ro i hovedet. Tankemylder kan være en form for stresstilstand, som kan blive så udtalt, at du ikke kan koncentrere dig om ret meget, hukommelsen svigter, du får måske indsovnings/søvnproblemer? Du bliver måske mere og mere nedslidt og udkørt.
Særligt hvis tankerne er bekymrings-tanker, negative og selvkritiske, eller lignende uhensigtsmæssige tanker fortjener du at tage det alvorligt og gøre noget ved det. Så du kan få hjælp til at skabe mere ro i sind og krop.
Da vores tanker også smitter af og påvirker kroppen, kan det være du også oplever uro, anspændthed, smerter og overfladisk vejrtræning eller andet.

Her på siden, kan du læse mere om tankemylder, læse om mulige forklaringer og årsager til tankemylder og bekymringstendens. Jeg giver også nogle råd til, hvordan du selv kan begynde at arbejde med at reducere dit tankemylder.

Nederst på siden fortæller jeg dig, hvordan jeg med hypnose-psykoterapi kan hjælpe dig med at slippe tankemylder, bekymringer og eventuelle selvkritiske tanker og opnå ro, energi og livsglæde/livskvalitet igen.

Vores forestillingsevne er et tveægget sværd

Som mennesker tænker vi jo rigtigt mange tanker i løbet af en dag, det er vores hjerne udviklet og skabt til. Det er evnen til at tænke og forestillet os ting, fantasere, som har bragt os, den menneskelige race, hertil, hvor vi er i dag. Vi har en meget højt udviklet hjerne.Videnskaben mener at vi tænker omkring 60 til 90.000 tanker om dagen.

Vores tanker er af forskellig kaliber og vigtighed. Nogle tanker er konstruktive, praktisk nødvendige og nyttige, – forhåbentlig de fleste. Det er jo gavnligt og godt, så længe det ikke helt opsluger al fokus fra nuet og det virkelige liv, eller påvirker os negativt, hæmmer og begrænser os i at leve et sundt og tilfredsstillende liv. Så selv nyttige tanker kan “stjæle” fokus fra det virkelige liv og dermed forringe din oplevelse af nuet og livet i helhed.

Tanker om fortiden, nutiden eller fremtiden, kan også være bekymringer, negative eller måske endeløse gentagelser og derfor unødvendige og plagsomme. Kredser tankerne om problemer, bekymringer eller selvkritik kan det føre til lavt selvværd, stress, depression og meget andet som forringer din livskvalitet.

VIGTIGT – Du er ikke dine tanker, du er meget mere end dine tanker!

Årsagerne til tankemylder kan være mange,
men typisk kan det f.eks. være:

  • Ubalance i dit liv. Der er noget, som ikke er som det skal være, der er noget du bør forholde dig til.
  • Du er, eller har været stresset, niveauet af stresshormoner i dit system er højt
  • Din underbevidsthed er i højt alarmberedskab på grund af en krise i dit liv, eller lignende
  • Du har angst og/eller er deprimeret
  • Du har ikke redskaber til, eller ved ikke hvad du skal gøre for at stoppe tankemylder

Råd og vejledning ved tankemylder

  • Viden

    Du skal vide, at alle har tankemylder i perioder. Men det bør ikke, eller behøver ikke at fortsætte og blive vedvarende.
    Vil du stoppe dit tankemylder, kræver det måske en indsats. Du er måske ikke selv lykkes med at ændre på det, da du ikke har kendskab til effektive metoder eller redskaber? Måske har du brug for professionel hjælp, for at skabe den ændring du har brug for?

  • Stress

    Tankemylder kan ofte opstå som en følge af stress eller overbelastning. Gør hvad du kan for at minimere det der stresser, presser eller belaster dig.

  • Accept

    Det vil hjælp dig at acceptere, hvordan du har det lige nu. Hav tålmodighed med dig selv. Vær overbærende med dig selv, stop med selvkritikken. Det gør det kun værre at bebrejde dig selv, lede efter fejl og mangler. Tankemylder kan ikke ændres med tanker!

  • Selvomsorg

    Mærk hver dag efter, hvad du har brug for, hvad der kunne gøre dig godt, under hensyn til dine omgivelser og nære. Gør hver dag noget som giver dig et indskud på din energi- og glædes-konto. Alt efter behag kan det f.eks. være;

    • Gåture i naturen, hvor du lader dig optage af det du oplever, ser, hører, dufter, mærker på kroppen
    • Bevægelse og motion
    • Wellness/massage
    • Sidde roligt, inde eller ude, og observere det der er omkring dig
    • Dyrk mindfulness eller meditation.
    • Se “ligegyldige” serier eller udsendelser i tv
    • Tage fodbad, læse dameblade og lignende rolig nydelse uden krav.
    • Nyde en god kop te/kaffe og koncentrere dig om duft, smag, temperaturen, osv.
    • Være kreativ, lade dig opsluge af en afslappende hobby, f.eks. “makke” med cykler, maskiner, eller lignende. – Noget positivt som kan optage dig og dine tanker.
  • Styr dine tanker

    Vær opmærksom på at stoppe dine negative forestillinger og fantasier om, hvad der eventuelt kan ske af dårlige eller negative ting. Afled dig selv, når tankerne kommer.

  • Problemløsning

    Observer dine tanker og læg mærke til om det er de samme spørgsmål og problemer der dukker op igen og igen. Hvis det er det, så forhold dig til det én gang, den dag. De andre gange den samme tanke eller bekymring dukker op, slipper du den igen, med bevidstheden om at du har tænkt over den i dag, eller vil gøre det på et senere tidspunkt.
    Igen problemer eller spørgsmål bliver løst bedre ved at tænke over det samme igen og igen og igen.

  • Bekymring

    Man kan sige at der er to slags bekymring; De bekymringer man kan handle på og dem der ikke kan eller skal handles på. Når du har en bekymring så find ud af om der er noget du skal handle på og så gør det, planlæg det. Er det en bekymring, grublen, som du ikke kan eller skal handle på, eller har handlet på tidligere, så slip den, da du ikke kan løse den ved at tænke på den igen. Vend fokus på noget andet, det du er i gang med, eller det der sker omkring dig.

Er ovenstående råd ikke nok til, at ændre og slippe dit tankermylder? Har du selv prøvet et stykke tid, uden at det lykkes? Så er det måske tid til, at du investerer lidt mere i dig selv, din livskvalitet og din fremtid. – For din egen skyld og for din eventuelle familie og nærmeste relationers skyld.

Vil bare fortælle dig, hvordan jeg fik det efter mit besøg hos dig!

Siden har jeg ikke haft fornemmelsen af at være fyldt i hovedet, jeg har følt en lettelse og er mere afklaret i mine tanker. Mit humør har været rigtig godt lige siden. Så alt i alt kan jeg mærke en stor forskel, som en lettelse, er bare mere glad og har det godt.  Tak for det.

Line

Du har givet mig nogle rigtig gode værktøjer og gjort mig opmærksom på min tankevrimmel og en særdeles uhensigtsmæssig negativ programmering af mig selv.

Sussi

Jeg har fået en bevidsthed om, at hypnose kan “nå ind” til ubevidste følelser og forløse ting, man ikke kan snakke sig til en løsning på.

Jeg vil helt sikkert gerne prøve hypnoterapi igen, da det giver noget helt andet end f.eks. samtaler alene.

B. Nielsen

Kan varmt anbefales! Jette kan noget ingen andre kan!

Lone

Mine sessioner hos Jette har sat gang i en positiv proces med bedre forståelse for egne tanke- og reaktionsmønstre.
Jeg har fået redskaber til at stoppe tankemylder. Jeg kan varm anbefale et forløb hos Jette/ViaVita.

Linda Lyngbak

Jeg havde angst, tankemylder og lavt selvværd.

Jeg kan varmt anbefale Jette, hun er super dygtig og virkelig lyttende. Jeg er virkelig imponeret over både Jette og over hvor meget terapien har hjulpet mig. Jeg har haft to sessioner og det er længe siden jeg har haft det så godt, som jeg har nu. Før kunne jeg knapt nok komme ud ad døren og havde masser af negative tanker. Jeg har været ved flere psykologer, men det har ikke hjulpet mig på samme måde. Der er efter min start hos Jette virkelig sket fremskridt og det er jeg taknemmelig for.

Nanna

Jeg er meget overrasket over behandlingen hos Jette.
Da jeg kom anede jeg ikke hvad der var galt med mig. Jeg oplevede, at jeg var meget utilpas og følte mig syg, først hver gang jeg var på ferie, men efterhånden også i hverdagen derhjemme.
Jeg opsøgte Jette/ViaVita efter at jeg havde været hos en psykolog, uden det havde haft nogen virkning.

Efter blot få sessioner kunne Jette konstatere at jeg havde angst og at jeg er en særlig sensitiv person.
Jeg har igennem mange år ophobet en masse følelser og fået en uhensigtsmæssigt adfærd i forhold til mine egentlige behov,  uden at jeg egentlig var klar over det selv.
Det har jeg nu fået styr på ved hjælp af hypnose og psykoterapien hos Jette. Jeg har fået en masse brugbare og effektive redskaber som jeg bruger i min hverdag og det hjælper mig virkelig.
Efter at jeg har været hos Jette har jeg været ude at rejse 3 gange, UDEN AT FØLE MIG SYG! For nu har jeg lært min krops signaler at kende, at respektere det jeg mærker og sige fra, eller til i tide.
Jette har haft en god indsigt i mine problemer og frustrationer og haft gode svar og forklaring på alle mine spørgsmål, det har ikke bare været løs snak.
Jette er en varm og behagelig person med en professionel tilgang til, hvad jeg kom med.

Anja Thøgersen

Få hjælp til at stoppe tankemylder

Du er velkommen til at ringe til mig på
5191 8055,
hvis du vil høre mere.

Få hjælp til dit tankemylder med hypnose og psykoterapi

Vil du gerne opnå mere ro i hovedet, livsglæde og slippe for tankemylder og bekymring, så er der helt sikkert noget du kan gøre. Måske er der noget du har brug for at tage stilling til og ændre på?

Uanset hvad årsagen er til dit tankemylder eller hvad der sætter tankerne igang angående fortiden, nutiden eller fremtiden, kan tiden du bruger på tanker og den betydning du tillægger tankerne ændres. Du kan ændre dine tankevaner og skabe en positiv forandring. Du kan lære at bruge dine evner, ressourcer og muligheder på en ny og mere hensigtsmæssig måde.

Jeg er af den mening, at du er født med masser af evner, ressourcer og muligheder, lige præcis som den DU er. Du har også mulighed for at kunne opleve ro, livsglæde og livskvalitet.

I ViaVita arbejder jeg med hypnose-psykoterapi, som forholder sig til både det bevidste og det ubevidste i dit sind, dit system og dit liv. Det gør denne terapiform virkelig effektiv og gavnlig.

Vi vil tale om dit problem, psykoterapeutisk og bruge hypnoterapi til at arbejde med det der evt. gør, at du ikke med din viljes kraft har kunnet ændre på dit tankemylder og slippe bekymringer og andre uhensigtsmæssige tanker selv.
Altså finde frem til og bruge alt det du ved, der kan være årsag til dit problem med tankemylder, men eventuelt også det du ikke ved, eller er klar over kan være en årsag.

Vi kan i samarbejde ændre på dine tanker, følelser, overbevisninger og adfærd og skabe nye muligheder for din fremtid.

Typisk kan 3-5 sessioner gøre en forskel, eller være tilstrækkeligt.

Logo hypnoterapeut
Logo FaDP
logo Dakobe
logo national guild of hypnotists